dofinansowanie zakupu podręczników w roku szkolnym 2014/2015
Informujemy, że w roku szkolnym 2014/2015 istnieje możliwość dofinansowania zakupu podręczników szkolnych dla uczniów rozpoczynający edukację szkolną w:
- klasach 2 i 3 szkoły podstawowej
- klasie 6 szkoły podstawowej,
Wniosek należy złożyć w szkole (sekretariat) w terminie do dnia 12 września 2014 r.
Wniosek należy złożyć w szkole do której uczęszcza uczeń w terminie do dnia 12 września 2014 r. (wzory wniosków do pobrania w szkołach oraz w punkcie informacyjnym Urzędu Miejskiego: Druk 1 – kryterium dochodowe; Druk 2 – orzeczenie o niepełnosprawności).
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych (Dz. U. z 2014r., poz. 1024), pomocą w formie dofinansowania zakupu podręczników szkolnych w roku 2014 mogą zostać objęci uczniowie rozpoczynający edukację szkolną w szkołach podstawowych, gimnazjach oraz szkołach ponadgimnazjalnych na terenie miasta Nowa Sól w klasach 2 i 3 i klasie 6 szkoły podstawowej oraz w klasie 3 szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum,
pochodzący z rodzin spełniających kryterium dochodowe, o którym mowa w art. 5 ust.1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1456, ze zmianami), tj. 539 zł na osobę w rodzinie;
pochodzący z rodzin niespełniających ww. kryterium dochodowego, w przypadkach określonych w art. 7 (np. bezrobocia, niepełnosprawności, długotrwałej lub ciężkiej choroby, bezradności w sprawach opiekuńczo – wychowawczych, przemocy w rodzinie, alkoholizmu lub narkomanii, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182 ze zmianami), na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń;
a także uczniowie słabowidzący, niesłyszący, słabosłyszący, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z autyzmem, w tym z Zespołem Aspergera oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, uczęszczający w roku szkolnym 2014/2015 do szkół dla dzieci i młodzieży: podstawowych z wyjątkiem klasy I, gimnazjów, ponadgimnazjalnych: zasadniczych szkół zawodowych, liceów ogólnokształcących, techników oraz szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Zwrot kosztów zakupu podręczników i materiałów edukacyjnych nastąpi po przedłożeniu dowodu zakupu.
a) W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu podręczników lub materiałów edukacyjnych jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica (prawnego opiekuna, rodzica zastępczego) lub rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników. W przypadku złożenia oświadczenia o zakupie podręczników lub materiałów edukacyjnych do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2014 r. - "Wyprawka szkolna”.
b) W przypadku zakupu podręczników lub materiałów edukacyjnych dla grupy uczniów koszty zakupu podręczników są zwracane rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym) po przedłożeniu potwierdzenia zakupu zawierającego w szczególności: imię i nazwisko ucznia, klasę, do której uczeń będzie uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników lub materiałów edukacyjnych, kwotę zakupu, datę zakupu i czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu (np. przedstawiciela rady rodziców). Potwierdzenie wystawia podmiot dokonujący zakupu (np. rada rodziców), na podstawie faktury VAT i listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki lub materiały edukacyjne.
W przypadku szkół podstawowych i gimnazjów zwrotu dokona dyrektor szkoły a w przypadku szkół ponadgimnazjalnych i Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego – zwrotu dokona Prezydent Miasta Nowa Sól w terminie do 21 listopada 2014 r.
Szczegóły i druki do pobrania w sekretariacie szkoły.