Katolicka Szkoła Podstawowa

W NOWEJ SOLI IM. ŚW. URSZULI LEDÓCHOWSKIEJ

Wycieczka Krajoznawcza

W czwartek (21.04) uczniowie gimnazjum pod kierownictwem pana Krzysztofa Kwaśniaka udali się do Przemęckiego Parku Krajobrazowego. Jest on zlokalizowany na granicy województw lubuskiego i wielkopolskiego, niedaleko Sławy.

Na początku zwiedziliśmy galerię rzeźby w Górsku, gdzie mogliśmy podziwiać realistyczne rzeźby ptactwa, wyeksponowane wśród makiet imitujących jego naturalne środowisko. Dodatkową atrakcją była prezentacja rzeźbienia ptaka. W ciągu 15 minut artysta wyczarował z kawałka lipowego drewna pięknego ptaszka.  Warto nadmienić, że dzieło dostaliśmy na pamiątkę. Następnie przejechaliśmy do Olejnicy, gdzie z 19-metrowej wieży podziwialiśmy charakterystyczny, polodowcowy krajobraz Pojezierza Leszczyńskiego. Z kolei w Kaszczorze odwiedziliśmy były kościół ewangelicki. Wycieczka miała finał w stacji hydrologicznej w Radzyniu. Tu gościnnie przyjął nas pan Alfred Rösler. W bardzo ciekawy sposób opowiedział o tajemnicach Jeziora Sławskiego, a także pokazał przyrządy używane do opisywania pogody. Całość zamknęło wspólne ognisko. Dziękujemy za spędzony czas!