Katolicka Szkoła Podstawowa

W NOWEJ SOLI IM. ŚW. URSZULI LEDÓCHOWSKIEJ

Piękno Małopolski

W dniach 10-13 maja 2016 klasa VI oraz gimnazjaliści udali się na wycieczkę do Małopolski. Pierwszego dnia, po drodze  zatrzymaliśmy się na dłużej, by zwiedzić dawny hitlerowski obóz zagłady - Auschwitz - Birkenau. Była to z pewnością wstrząsająca lekcja o skutkach nienawiści człowieka do człowieka. Wieczorem dotarliśmy do naszej bazy, która znajdowała się w podhalańskim Poroninie. Kolejny dzień upłynął nam na odkrywaniu piękna Tatr (Dolina Kościeliska, Jaskinia Mroźna) oraz Zakopanego (Sanktuarium na Krzeptówkach, Krupówki).

Trzeciego dnia udaliśmy się do Bochni, gdzie zwiedziliśmy najstarszą w Polsce kopalnię soli. W drodze powrotnej zajechaliśmy do Murowanej Lipnicy, miejscowości w której mieszkała i rozpoznała swoje powołanie św. Urszula Ledóchowska. Poznaliśmy dzieje życia świętych pochodzących z Lipnicy: naszej patronki, św. Szymona z Lipnicy oraz bł. Marii Teresy Ledóchowskiej. Zwiedziliśmy także zabytkowe kościoły: św. Leonarda i św. Szymona  z Lipnicy. Dodatkową i niezwykłą atrakcją drugiego i trzeciego dnia wyjazdu była wieczorna zabawa w wodzie na Termach Podhalańskich w Szaflarach. Chłodny wieczór nie był nam straszny, gdy woda miała 36 st.Celsjusza. Dzień powrotu upłynął pod znakiem zwiedzania królewskiego miasta - Krakowa. Na początku odbyliśmy podróż w czasie do średniowiecznej stolicy Polski. Było to możliwe dzięki niezwykłemu muzeum - Podziemiom Rynku. Następnie przeszliśmy trasą na której leżały: Kościół Mariacki, Rynek z Sukiennicami, Collegium Maius, Okno Papieskie, Katedra na Wawelu, Dziedziniec Zamku, a na końcu... Smok Wawelski. To były z pewnością niezapomniane cztery dni!

GALERIA ICONA

Jadłodzielnia

Imieniny

Dziś: Ludwika, Piotra
Jutro: Pawła, Walerii
Dlatego i wy bądźcie gotowi, bo w chwili, której się nie domyślacie, Syn Człowieczy przyjdzie